تمامی مطالب گردشگری

وان ترکیه،مقصد گردشگری ایرانیان

شهر زیبای وان در ترکیه

شهر وان ترکیه یکی از شهرهای پرطرفدار در بین ایرانیان است. این شهر که در مرز غربی ایران قرار دارد یکی از مقاصد جذابی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شهر وان یکی از شهرهایی است که برای سفر نیازی به ویزا ندارد. در سال های اخیر و به دلیل هزینه های بالا،تور وان یکی از مقاصد اصلی مسافران شده است. بدون شک در هر قسمتی از این شهر که وارد شوید صدای آشنای ایرانیان را خواهید شنید. البته شهرهایی که به مرز ترکیه نزدیک هستند، براحتی می توانند به وان سفر کنند و سفر به وان ترکیه برای آنان مانند سفر به شهرهای داخلی ایران است. ما در این مقاله قصد داریم تا دلایل سفر به این شهر را برای شما بازگو کنیم.

جاذبه های گردشگری وان ترکیه

شهر وان ترکیه

وان شهری بزرگ است در شرق ترکیه که فاصله اندکی با کشور ما دارد و بشدت محبوب است. براحتی از طریق مرزهای زمینی می توانید به این شهر سفر کنید و سفری زیبا را برای خود رقم بزنید. قدمت وان ترکیه، ۳۴۰۰ ساله است و جاذبه های زیاد گردشگری و توریستی دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. این شهر یک مقصد ارزان است که هرکسی می توانید به راحتی به آن سفر کند.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار سفر به ترکیه به صفحه تور استانبول مراجعه نمایید

امروزه بیشترین درصد مردم وان را کردها تشکی می دهند. یکی از علل محبوبیت شهر وان ترکیه این است که گربه های در این شهر چشمانی رنگی دارند، بعبارتی یکی از چشمان آن ها آبی و چشم دیگرشان زرد رنگ است. موقعیت جغرافیایی شهر وان اینگونه است که از شمال و غرب به دریاچه وان، از سمت شرق به کوه های سیاه کوه و ارک و از سمت جنوب به کوه های آرتوس منتهی می شود.

دیدنی های شهر وان در ترکیه

اطلاعات مهم وان ترکیه

بر اساس تفاهم نامه ای که بین ایران و ترکیه امضاء شد، شهروندان ایرانی به راحتی می توانند تا ۹۰ روز بدون ویزا به شهر وان ترکیه سفر کرده و در آنجا اقامت داشته باشند و در صورتی که به خاک ترکیه وارد شوند، به پاسپورت آنها مهر زده خواهد شد. البته دقت کنید که در زمان سفر به وان ترکیه، پاسپورت شما باید تا ۶ ماه مهلت داشته باشد و همین موضوع باعث شده است تا سفر به وان ترکیه یکی از محبوب ترین سفرها در بین ایرانیان باشد. واحد پول این شهر مانند ترکیه لیر است و ساهت محی این شهر یک ساعت از تهران عقب تر می باشد.

دین مردم در شهر وان ترکیه اسلام است و سنی هستند ضمن اینکه زبان آنان ترکی استانبولی است. سفر به شهر وان در تمام فصول جذاب است اما توصیه میکنیم که در فصل های بهار و تابستان به این شهر سفر کنید. تفریحاتی که در شهر وان ترکیه می توانند شما را سرگرم کنند قایق سواری، شنا، خرید، اسکی، دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر، امتحان کردن غذاهای ترکی و همچنین گردش در شهر و خرید اشیاء سنتی و زیبای شهر وان است که هر کدام در نوع خود بی نظیر هستند.

از سوغاتی های جالب، لذیذ و جذابی که می توانید با خود به شهر خود ببرید می توان به راحت الحلقوم، چای ترکی، آثار هنری، اجناس زیبای سرامیکی، قهوه ترک، اجناس آنتیک، فرش و گلیم و چشم نظر اشاره کرد که هم قیمت مناسبی دارند و هم در نوع و زیبایی خود بی نظیر هستند. محله های خوب شهر وان ترکیه خیابان جمهوریت است که برای خرید و غذا آن را توصیه می کنیم. بعد از آن خیابان کاظم کارابکر است که برای خرید کردن از انواع برندهای مشهور ترکیه مناسب بوده و رستوران های متعددی نیز دارد و همچنین محله های حاجی بکیر، سلیم بی، جودت پاشا، آق کورپو و علی پاشا هستند که دیدن این محله های خالی از لطف نمی باشد.

آب و هوای شهر وان ترکیه و فصل مناسب سفر

وان ترکیه آب و هوایی کوهستانی دارد. از ابتدای بهار تا پایان پاییز آب و هوا کاملا مساعد بوده و کمی بارش نیز رخ می دهد اما زمستان در این شهر سرد و برفی بوده و بالطبع آن تابستان ها نیز گرم و سوزان هستند. دمای هوا در این شهر بطور معمول چیزی مابین منفی ۴ درجه تا ۲۹ درجه سانتی گراد است .البته هدف سفر شماست که زمان مناسب را تعیین می کند. اگر هدف شما این است که برای تفریح به وان ترکیه سفر کنید بهتر است در آب و هوای متعادل اقدام به خرید بلیط و سفر کنید تا بیشترین لذت را از سفر خود برده باشید.

به این فصل ها که در آن آب و هوای وان ترکیه متعادل و مطلوب است فصل های سیزن گفته می شود که هزینه هتل ها و اقامتگاه ها در این مواقع بسیار زیادتر خواهد بود. اگر قصد شما از سفر به این شهر خرید است بهتر است با اطلاع از فروش های فصلی تابستان و زمستان اقدام به سفر کنید. اگر هم می خواهید برای برف بازی و اسکی به این شهر سفر کنید پیشنهاد می کنیم فصل زمستان را از دست ندهید.

اوایل تیر ماه یعنی در ماه آوریل و فروردین ماه یعنی ماه مارس بیشترین گردشگر به شهر وان ترکیه سفر می کنند. این ماه ها جزء شلوغ ترین و گران ترین ماه های سال در این شهر محسوب می شوند. حراجی های برای برندهای مختلف در آخر هر فصل اجناس خود را حراج کرده و برای فصل جدید انبارهای خود را خالی می کنند. اگر تصمیم دارید برای تعطیلات رسمی و یا آخر هفته به این شهر سفر کنید باید بگوییم که از تصمیم خود صرف نظر کنید چون در این مواقع شهر وان ترکیه بشدت شلوغ بوده و قیمت ها نیز بشدت بالا هستند.

دریچه وان ترکیه

مکان های دیدنی وان ترکیه

در ابتدای مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم که شهر وان ترکیه پر است از جاذبه های تاریخی، طبیعی و توریستی که در نوع خود بی نظیر و چشم نواز هستند. در این قسمت به برخی از این جاذبه های عجیب اشاره خواهیم کرد و دلایل سفر به شهر وان ترکیه را برای شما شرح خواهیم داد.

  دریاچه وان

اولین جاذبه طبیعی شهر وان ترکیه، دریاچه وان است. این دریاچه لقب بزرگترین دریاچه طبیعی در ترکیه را بخود اختصاص داده است، ضمن اینکه دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه نیز می باشد که از زیبایی های منحصر به فرد و جالبی نیز برخوردار است. این دریاچه در شهر وان ترکیه به یکی از نمادهای این هر بدل گشته و گردشگران و مسافران زیادی را هر ساله به سمت خود می کشاند. فرم این دریاچه مثلثی است و آب آن کاملا شور است. برای آشامیدن و کشاورزی اصلا مناسب نبوده و فقط یک نوع خاص از گونه ماهی ها در آن زندگی می کند. اما نگران نباشید در دریاچه وان می توانید به راحتی شنا، ماهیگیری و غواصی انجام دهید. این دریاچه در فصل های بهار و تابستان بسیار پر آب است و فاصله آن تا شهر نیز تنها ۱۰ کیلومتر است.

جهت ادامه مقاله وان ترکیه،مقصد گردشگری ایرانیان به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://www.eligasht.com/

درباره نویسنده

ali7fardad

کامنت گذاری